DAILY

It will backfire at you!

Published by Matilda Claesdotter, 2010-08-23 @ 20:23:33
Jag låser väldigt sällan min cykel. Tycker inte de borde behöves i en liten by med 6500 invånare fast de verkar som att de bara vore 500.
Så förut, mitt på dagen när de är som mest folk framme. Ställer jag min cykel precis utanför Ica. Är inne en kvart kanske. Kommer ut med tre tunga kassar. Och efter att ha stått och tänkt om jag ställde cykeln på baksidan istället för framsidan inser jag att någon tagit den. Super arg vandrar jag runt för att se om jag kan se någon som har den. Ville bara avreagera mig på fanskapet. Jag är redan arg men blir ännu mera arg för att jag får bära tre tunga kassar så jag knappt kan ta mig fram, för att idioter inte kan skilja mellan ditt och mitt. Snart får man sätta hänglås och namnlappa precis allt man äger och har. Borde säga till min granne namnlappa hans äpplen.

Efter ett tag ser jag en cykel som ser ut som min. Och jag hade tur att det var de. Andra gången den blir snodd och andra gången jag får tillbaka den. Och den som tog den hade tur att han/hon inte var i närheten.

När jag väl kom hem var jag duktig och plockade undan, slängde och dammsugade undan efter allt röjj ifrån i Lördags. Skönt.

Nu ska jag ta på mig myskläder och cykla bort för att ta en promenad med Chipo längs vattnet. Men den här gången tror jag att jag låser den ;). Jag har insett faktan att man inte kan lite på någon. Jag litar på en. Det räcker väll gott och väl.

C.

Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0