DAILY

Every rose has it's thorn

Published by Matilda Claesdotter, 2010-08-31 @ 00:34:20
Nu blir de sådär igen. Känner mig desorienterad. Hur gick de till? Helt utan förvarning hamna jag här.
Men enligt stjärnorna är jag född för att hamna här. Fisken har alltid mer känsla än alla andra och ger mer än 100 % och kommer aldrig få samma känslor eller engagemang tillbaka. Vi ger mer än allt och de känns som vi inte får något tillbaka eftersom vi förväntar oss att om någon tycker om oss ska dem visa oss samma. De är då vi faller. Kanske lika bra att skippa allt de där ni vet? Finns ju som sagt andra saker att lägga energin på. Dock kan de där kännas så sjukt underbart också. Men för de mesta faller jag. Jag är inte gjord för sånt här. De kan inte funka när man ger något, räknar med samma och får hälften.. eller hur? Och då är jag en väldigt enkel människa att ha med och göra.
Jag tror att man och kvinna alltid kommer att ha svårt till kommunikation, vi pratar helt ärligt inte samma språk. Och då är jag lite utav en manskvinna, dock inte när man kommer närmare än vänskap. Då bryts de.

Visste ni föresten de fiskar? Att vi är magiska? Vi är skapade av en speciell orsak. Som ett mirakel. Hmm jag ska hitta den där boken där jag läste allt de där. Vill få fram dom exakt rätta orden. Nu svamlar jag bara.

Nu skippar vi dom överspelade tragedierna. Imorgon kommer jag tycka att jag själv är patetisk och överspelad. Dock med lite sanning. Och imorgon klockan 10.00 ska jag stå på parkeringen, eventuellt med mor vid min sida och invänta Hanna som ska ta oss alla tre till Trollhättan för att handla. Jag ska dock inte handla. Jag håller fortfarande på att bota mitt shoppingberoende, skämt och sido. Nej, men lätt att hamna i en ond cirkel igen. Jag behöver inget just nu. Ska hålla mig till nästa månad. När mer höst ramlat in.

Måla naglarna nude,
Sen sova,
Claesdotter.

Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0