DAILY

Be like that

Published by Matilda Claesdotter, 2010-07-17 @ 04:49:07
Ibland när jag lyssnar på en riktigt bra låt, får jag bara lusten till att ta på mig ett par skor, ut och gå och aldrig mer komma tillbaka. Inte för de att jag är så trött på livet här. Utan just för att vi kanske bara lever livet en gång. Iallafall i denna kroppen. Vill bara göra något nytt, något annat, se andra saker.
Sen om jag skulle vilja kan jag ju alltid ta på mig dom där skorna igen och gå samma väg tillbaka.
Jag vill chansa. Göra något knäppt. Något ovanligt.
Men vi styrs. Hur kan vi klara oss utan alla måsten? Hur fungerar vi utanför samhället?
Jag vill bli min egen och sluta styras. Leva utanför tiden, den som styr oss mest av alla. Varför kan vi inte följa våran egna tickande?
Stress kommer utav tiden och sjukdomar kommer utav stress.



Nu säger tjejen Good Night, sleep tight.

Claesdotter.

Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0