DAILY

fredag.

Published by Matilda Claesdotter, 2010-07-12 @ 01:15:53
Egentligen skulle vi haft myskväll ikväll. Men eftersom vädret var så fint blev jag sugen på en kall. Jonas med. Vi var sugna i smyg för varandra. Men sen förhandlade vi fram att vi minsann skulle spara myset tills på Lördag. Åkte till Ica och köpte mellanöl. Satt på min balkong till klockan 22.15, då tog vi cykeln. Jag laddade med en skön kudde på pakethållaren och satt med färddricka i handen. Ut på smala väger med bara åker runt omkring. Allt kändes så somrigt, allt kändes så bra, allt kändes så nostalgiskt. Vi bytte så att vi fick trampa båda två. Chaffören fick så klart serverat dricka i handen av passageraren. Tog en kisspause och tappar då ölen och Jonas uppfattar inte detta så vi får cykla tillbaka en bit. Vi var nog ute på en halvtimma. Perfect team!

Där ute blir de mystiska samtalämnen och poolhäng. Och låtarna mixades mellan .. han tog av sig sin kavaj och sparka av sig båda skorna .. till Kiss.

Runt fyra på morgonen när de börjat att ljusna igen bestämmer vi oss för att bege oss med trätälja hemmåt. Jonas anser att jag ska skjutsa hela vägen hem. Han ångrar sig när han påstår att jag cyklar alldeles för nära kanten och tror att vi ska ramla i diket. Så nästan hela vägen fick jag sitta på mjuk kudde på pakethållaren och ha en trevlig röst i örat.
Jonas påstod att de finns serbiska tigrar. En sådan vill jag hitta eftersom man kan få flera miljoner för en tasmansk och den har man endå hört talas om.

Tog sista ölen sju på morgonen och somnade strax därefter :)




Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0