DAILY

K

Published by Matilda Claesdotter, 2010-07-09 @ 02:58:12

Tudels!

Idag hade jag kanske kunnat bli den första att bli haffad av poliser för att jag inte plockat upp "min" hundbajs eller iallafall böter om vi inte ska gå till ytterligheterna. Den första i min stad iallafall, då vi inte ens har något polishus längre. Jag minns att min pojkvän ifrån Göteborg fann de väldigt roligt att polishuset var rosa. Då när vi fortfarande hade ett.

En polisbil åker förbi Ica när vi kommer ut, jonas säger - de är dig dom letar efter.
Sen kommer vi runt svängen innan mitt hus och där står polisbilen, ner för backen kommer två glada polismän(dock ingen snygging, män i uniform är annars väldigt hett) som pratar högt om att de verkar bo "vargar" i hela bostadsområdet och tittar ner på min lille plutt som börjar förbereda sig för att släppa lös en bajs. Dock börjar han lägligt när poliserna har ryggen emot. Jag glömde ju förstårs att köpa bajspåsar och smiter iväg snabbt.

Man kan nog få böter för sånt om man har riktig otur med vilken polisman man träffar? Är de en snäll kanske han ger mig en påse.

Nu kom jag att tänka på att de är förbjudet för oss att göra våra behov utomhus. Hur var de egentligen med nöden har ingen lag? Vad gör man om blåsan spränger eller magen kniper? Då tycker jag dom får lov att sätta upp fler allmäna toaletter! Iallafall innan dom kan ge mig böter ska dom ha klart för sig.

C.


Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0