DAILY

Matheld Alai

Published by Matilda Claesdotter, 2010-07-13 @ 03:30:27



Hej skogstomtar.
Just nu tror jag, att just i denna värmen är väldigt fördelaktigt för kvinnor som bär burka även fast de nu ska förbjudas på ett X antal platser i världen. Dom måste ju vara hur härdade som helst ifrån värmen med alla di där pallterna. Sen säger dom ju att de tydligen ska kyla ner. Men de är väl vanan.  

En svensk Claesdotter blöter både ner fötter och strumpor med iskallt vatten och ligger nu med droppande fötter i sängen. För är foten varm, är du varm och är foten kall är du också de. Kalla mig smart, vrickad eller idéfull. Tänk om de befinner sig någon här i världen som just nu gör precis samma sak som mig. Ligger med nedblötna strumpor i sängen för att kyla ner sig ifrån en plågsam värme?
För ibland blir jag förvånad när jag märker att vissa människor gör precis likadant som mig. Ibland känns de som att jag gör och tänker så knäppa saker att de nog bara kan finnas en sådan på jorden. Men de är då de går upp att vi trots allt är väldigt lika oavsett hår, färg, hud eller ögon.

Angående att Burkan ska förbjudas i många delar av världen. Vet inte riktig hur jag ställer mig till den frågan, om de är rätt eller fel?, bra eller dåligt?
Första tanken är väl att de kan vara bra för jämställdheten. Alla blir mer lika till de yttre. Ingen som utmärker sig. Iofs i dagens samhälle borde människor se de som vardagsmat och inte alls reagera och titta som att dom hade sett ett ufo.
Den andra är att de bara skapar osämja, uppror. Jag kan förstå de. Det är diskriminerande. Ska människor som bär burka inte få vistas på alla platser och förbjudas att komma in i andra länder?
Då tycker jag den männskliga rätten och friheten att själv få bestämma försvinner. Eller göra de vi står för. De tillhör ju deras religon.
Tänk tvärt om. Hade världen bestått av mest länder där dom bär Burka. Och dem beslutade att alla var tvugna att bära Burka istället. Hur skulle vi då känna?
Vi skulle bli upprörda, strida till sista droppen. Vem står bakom deras rygg? Vi har så mycket åsikter om alla andra. Hur bra är vi själva egentligen? Hur ser Sverige ut ? alkolism, knarkare, våldtäkter, horer springandes lösa på gatorna. I arabländerna har dom, dom instängda på speciella barer iallafall. Där har dom till o med ordning på sådant. Inget rännande sent på nätterna på streetan där inte.

Vi vet inte ett skit. Finns säkert dom som är förtryckta. Men jag slår vad om att de finns minst lika många som är de som inte bär burka. De jag tror att dom skulle må dåligt över är isånnafall att samhället gör som dom gör. Behandlar dom annorlunda.

Vi ser bara och tänker inte efter. Är du så bra? Med tuttarna upptryckta till hakan? Tänk på hur våra familjer framstår. Vad vi tillåter våra barn att göra och inte. Dom kanske bara skyddar deras egna ifrån en smutsig värld?

Claesdotter.


Comments
Postat av: robert

nu är det så att det inte står någonting om att bära burka i koranen. burkan gör att man inte kan intidentifiera personer på almän plats. tex om en terorist iklädd burka lämnar en väska med sprängämnen på ett torg i paris och ingen kan intidentifiera personen. appropå våldtäckter så begås väl dom flesta överfallsvåldtäckter av människor med invandrarbakgrund som ser ner på svenska tjejer för att dom klär sig i deras syn som " horor" och därför förtjännar det. jag vet att 1987-2009 ökade överfalls våldtäckterna från 150 per år till 500 per år. och vad var det som har hänt sedan år 1987= massinvandring. och påpekar man det här så blir man kallad rasist. invandrarnas rasism mot oss svenskar då? få svenska tjejer har alldrig blivit tilltalade "hora" av en invandrar kille.

2010-07-16 @ 03:25:30

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0