DAILY

Spaghetti

Published by Matilda Claesdotter, 2010-07-05 @ 18:34:49



Det inhandlades mer än de där. 5 kassar och 926 kronor fattigare på något som känns som att "stå i duschen och riva sönder 1000 lappar".
Hur som helst började där på vägen, någonstans inte gå bra för mig. Tappade min underbara bearnaise, så fick krypa ner på golvet på alla fyra för att få tag på den. Sen ger kassörskan mig irriterande blick som sa att, hemskt vad långsamt du packar.
Sen kommer vi till de allra roligaste. Jag cyklar. Fem kassar. Men som jag är så tror jag alltid att allt ska funka med lite vilja och teknik. Även fast de i praktiken är omöjligt. Tror jag lyckas rulla 500 meter sen upptäcker jag ett stort hål på en kasse och vågade inte riskera att få all mat uttappad. Skrattar för mig själv och ringer mamma som kommer och plockar upp maten.
Jag ska alltid ge mig på saker för att jag vill klara mig själv som sen inte helt och hållet håller. I vintras hände något liknande. Jag handlade mer än jag skulle och fick bära hem 5 tunga kassar själv. Det tog en halvtimma fast de bara skulle ha tagit tio minuter. Fick stanna ganska ofta. Marcus förstod inte ens hur jag lyckats få hem dom då knappt han orkade bära. Med lite vilja så funkar nog de mesta kontrade jag med.

När jag väl var hemma med maten så passade jag på att rensa skafferiet som hade årgång 2009. Bär hellre för mycket än går flera gånger så jag hade för mycket i famnen och tappade ut halva spaggetti paketet. Tur att man är på bra humör för annars hade jag nog kunnat lägga huvudet under kudden och inte pillat på något.

Nu ska jag tvätta.

Claesdotter.


Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0