DAILY

vidunder

Published by Matilda Claesdotter, 2010-07-27 @ 05:26:29



Sa till kassörskan att jag bara var lite hungrig, hon erbjöd mig en cheesburgare och en liten cola. Jag sa att de räckte med de som visas på ovanstående bild.



Nu undrar jag, åt jag även upp min överläpp?


Jag måste skaffa en kvälls/dagsbok. Kommer sitta om 46 år, läsa och undra vad jag var för en liten filur.
Inser nu att de finns alldeles för mycket smarta tankar i min hjärna som jag inte kan dela med mig. Just för att dom är smarta och just för att många människor inte skulle förstå mitt sätt att skämta, tänka eller faktiskt mena.  För när vet jag att jag menar allvar?
Albert Einstein var fisk precis som jag och han uppfann glödlampan, undra vad jag ska åstakomma?
Kanske låter som en ynkrygg nu som inte vågar stå för vem jag är. Men vissa saker är nog bara menade för att vara hemliga. Dock har jag låtit mig bli mer som mig själv. Låtit mina tankar tala högt. Jag bryr mig inte. De är så här jag är. De kanske inte är alltid såhär jag vill vara men gud hade humor med mig. Ibland kan jag känna mig så unik, speciell, annorlunda att jag skulle kunna tro att jag skulle överleva att bli påkörd av ett tåg. Mirakel har skett. Humr.. de är sånna här saker jag ska hålla i min kvälls/dagsbok. Kanske inte så smart men väldigt annorlunda?

Ibland tror jag till och med att jag tänker för mycket så att jag tänker för lite.
Och ibland, ibland .. så önskar jag att jag var mer vanlig, mer "normal" mer tråkig. Mer tyst. Jag har försökt. Men jag spricker om jag inte får tala ut om de jag tänker. Åsikter blandat med undringar. Jag kan ex. sitta och undra varför de heter nyfiken i en strut? och inte nyfiken i en kopp? Analysera detta och kanske komma fram till att nyfikna hamnade i en strut, de straffades med strut för de var en hemskhet att vara nyfiken. Lägga näsan i blöt? ha! Vilka frågatecken. Vilken meningslöshet.

Gillar väl att tänka på meningslösa saker då.

Nu ska jag skriva i tystnad.

C.

p.s inatt har jag provat kläder och strippat inför en osynlig publik d.s


Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0