A man gotta do what a man gotta do

Published by Matilda Claesdotter, 2010-11-04 @ 13:39:34

Igår kom jag på varför alla kvinnor bör ha en man. Det ljuset har inte gått upp för mig innan varför det skulle behöva vara nödvändigt. Men igår kom det: för att slippa skruva. Mamma har alltid sagt att en bra kvinna reder sig själv och jag står fast vid den punkten. Men varför behöva göra mer än nödvändigt? Och att skruva skruv tog verkligen knäcken på mig igår. Gränsen var hårfin mellan att gråta som ett barn i mammas famn till att bli godzilla. Hade jag inte lärt mig vad behärskning, hämningar och konsekvenser var hade spegel jäveln åkt ut genom fönstret. Nej kvinnor, tycker vi läpmar över det där jobbet till mannen så kan vi fila på annat.. sånt som vi är också bra på men inte sliter ut oss. Kvinnor ska inte ha valkar i händerna, enligt min mening.



C.


Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0