DAILY

I want the world to know

Published by Matilda Claesdotter, 2010-10-13 @ 17:03:33

" Ett äpple om dagen håller doktorn från staden "
Nyplockat äpple ifrån en fuktig gräsmatta. Inget kan smaka bättre. Utom nudden av dina läppar..


I morses stod jag under sms hot. Mobilen låg och blinka i morses att inkorgen var full och fick totalt knas så att jag inte kunde ta mig in på den så fick dra ut batteriet och starta om den. 7 sms hade kommit in och min första fråga blev, varför så eftertraktad? Det visade sig vara exakt samma sms från exakt samma person. Raderade alla och svarade att hans mobil blivit sjuk, då rullar det in ytterligare 8 st, dom raderas och 2 st till gör sig synliga. Samma såklart. Fick mina små misstankar om att detta var avsikligt. Det visade sig att jag hade rätt. Han vill få mig att vakna. Det uppskattades och fick iallafall mina läppar att le.

Efter Schippens promenad och frukost bestämde jag och mamma att vi skulle se på A love song for Bobby Long. Annorlunda och underbar film. Mitt hjärta blev petat på.
Idag har varit en härlig dag. Mys pys dag. Känner mig välmående även fast jag tenderar att bli sjuk...tjock i halsen och hosta. Så bestående vila idag och de har varit skönt att bara ha fått vara hemma och göra saker som jag behövt göra länge nu. Har inte hunnit med det då jag knappt vistats innanför mina egna fyra väggar och har jag gjort det har det varit sent och jag alldeles för trött.

Matlagning och bokläsning.
Claesdotter.

Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0