DAILY

Miff söker miff?

Published by Matilda Claesdotter, 2010-09-04 @ 15:14:49
Börjar med ett, God middag. Somnade med en bok i famnen och vakna med en bok i famnen. Nu sitter jag och får i mig lite mat. Var jättehungrig men nu när jag väl börjat äta märker jag att jag inte har någon som helst aptit. Konstigt, med tanke på att jag ätit för två dem senaste dagarna.

Idag..(utger en suck)..idag.. jag gillar inte hur jag mår idag. Idag är en dag som jag känner varken eller. Tomt och ingenting. Neutral skulle man kunna säga. Det är ganska obeskrivligt. Är trött på allt runt omkring och har heller ingen lust till något. Iaktar man människors beteenden, ställer jag mig frågan, hur orkar dom? Jag skulle behöva ett miljöombyte, tror jag. De har jag sagt länge men jag gör aldrig något åt de. Varför? Känner mig fast på något konstigt sätt. Jag är en toka! Ibland önskar jag faktiskt att jag vore lite mer åt det " normala " hållet. Varför ska jag bli ett konstigt miff med konstiga tankar och beetenden som ingen annan verkar förstå sig på ? Jag är iallafall ingen elak person och de är väl de som är huvudsaken? Men jag har börjat inse att man inte har något för genom att vara snäll och ärlig.

Jag gillar inte att stänga inne saker jag tänkter. Men känner inte att jag har en person som skulle lyssna och ge dom svaren jag behöver. Dem korrekta svaren. Jag behöver stimulans för mina tankar. Jag behöver byta ord med vettiga personer. Säger inte att dem i min närhet är ovettiga, dom är mycket bra, säger bara att jag behöver ett annat miff. Någon som förstår och accepterar mig precis för vad jag är. Där jag inte behöver bete mig annorlunda för att du ska förstå. Gör jag de blir allt bra ännu mera fucked up och jag är trött på de.

Försöker hela tiden säga dem rätta orden, det som dem förväntar sig höra, men de blir bara fel av alltihopa och just nu, precis nu känns de som att jag inte ens vet vem jag själv är längre?

Jag är trött på dramatiken hos mig själv, vill åka berg och dalbana och äta glass hela dagarna om ni nu förstår vad jag menar med de?

Jag är en tuff fegis. Ibland kan inget rubba mig och jag står för vad och vem jag är men ibland raseras saker och de kan ta tid att bygga upp.

C.

Comments
Postat av: Freddy!

Tjaa! du är inte ensam om att va konstig och känna att ingen förstår sig en! snackar vi konstig är jag lätt en som är konstigare! rätt intressant blogg btw! ska nog följa den lite smått! ;)

2010-09-05 @ 14:03:38
Postat av: Freddy!

Btw! adda min msn om du känner för att miffa dig med en annan miff! så får vi se vem som är konstigast av oss! kolla liksom bara hur konstigt detta inlägget va! ;)sätter tonen direkt!

2010-09-05 @ 14:08:07

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0