DAILY

what next?

Published by Matilda Claesdotter, 2010-09-15 @ 21:28:17

Kunde inte hålla igen. Lyckades somna en halvtimma förut. Dock hjälpte de inte så mycket emot tröttheten men huvudvärken släppte lite efter de och duschen som jag tog strax efter.

Har precis tittat klart på Idol och nu blir de det patetiska programet skånefruar som jag bara inte kan motstå för att de får mig att inse att intelligens betyder mer än pengar och att pengar i många fall gör människor osmarta och inkompetenta. Sen undrar jag vart de snygga på dem är?, som dom så gärna pratar om. För mig speglar verkligen de inre, de yttre på människor. Sen kan jag inte påstå att dem har något som finns på de yttre att skryta om, inte ens innan dem öppnar munnen.
Sen blir de följt av Kungarna av Tylösand, de vidriga, pinsamma, skitiga, men ack så ett måste! Vet inte varför? De är väl något i oss alla som gillar att se människor göra bort sig. Se hur dem egentligen kan fungera.

Dömmer inte deltagarna, dem är unga, omogna, nyfikna, som chansar, gör galna saker för att dom kan. Dom verkliga bovarna är dem som ligger bakom programmet som ger människor möjligheten till något så egentligen ofredande.

Är ju "lill Lördag" idag så ska mysa med mig själv strax och herrljunga cider till detta.

PUSS,
Claeso.


Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0