Think Twice

Published by Matilda Claesdotter, 2010-09-09 @ 03:03:35
Det är nämligen så här gott folk. Jag ska vara ärliga mot er.

Någon kommer alltid att se bättre ut än vad du gör. Någon kommer alltid att vara bättre än dig på visa saker. Någon kommer alltid ha allt det där som du vill ha. Någon kommer alltid prestera bättre än dig. Någon kommer alltid vara mer omtyckt än dig. Någon kommer alltid vara det du vill vara och någon kommer alltid ha de lättare för sig än dig. osv, osv..

Hur som helst vi kom fram till att någon kommer alltid se bättre ut, någon kommer alltid vara bättre, någon kommer alltid ha de bättre tills dess att du slutar jämföra dig med andra. Sluta med det på en gång, säger jag!

Vi alla duger för vad vi är. Så länge vi försöker göra allt vi kan så kommer vi alltid att vara som bäst. Och alla vet att skönhet kommer inifrån. Så skippa snacket om att den och den är snyggare. Man kommer inte särskilt långt med bara ett utseende. Jag kan själv tycka att jag ser bra ut men har jag de lättare än alla andra på något plan?, svaret skulle bli nej. Enbart mot en som kanske inte är så iögonfallande att jag lättare skulle kunna få hem ett snuskit ragg efter krogen. Och de mina vänner har inga som helsta fördelar. Ytligare, skitigare ställen behöver man inte leta efter. Vem lär känna någon på en nattklubb? 1%?
Bara pantade människor som bara går till de yttre.
Sen tror jag att man blir nöjd med sig själv och hela helheten om man faktiskt slutar att jämföra sig med andra. Och de speglar av sig till de yttre. Allt går runt. Helheten är den som räknas. Jag tror också att man även blir bättre på att prestera. Skit i om någon kommer göra de bättre, huvudsaken är att du försökte. De handlar inte om vem som kommer först i mål. De handlar om vad du gjorde på vägen dit. Livet är ingen tävling. 
Tillåt bara dig själv att vara nöjd för de DU gör och för vad DU är. Vi bryr oss alldeles för mycket om vad andra tycker att vi glömmer av vad vi själva vill. Vi jämför oss alldeles för ofta med andra att vi tappar bort oss själva.

Samt en annan sak, man kan inte göra alla människor till lags. Alla kan inte tycka om dig. Alla kan inte tycka om de du gör eller hur du tänker då alla är olika. Tacka gud för de. Stå fast vid din känsla, hjärtat ljuger aldrig.

Våga vara unik. Våga vara dig själv. Sluta jämför. Du duger som dig. Du gör alltid ditt bästa.

Låt aldrig någon få dig att känna dig värdelös. Låt aldrig någon få dig att känna dig mindre värd än andra. Låt aldrig någon få dig att må dåligt. Och då ska jag berätta en hemlighet.. Dom människorna kommer du alltid vara bra mycket bättre än.



Haha hittade en så grymt passande bild som jag tog härom dagen då jag hade olidligt tråkigt innan då.
- Skit på alla som tro sig vara bättre!

Claeso.

p.s En viktig detalj. Glöm inte av att att hur självsäker du än blir, låt dig aldrig känna att du är bättre eller mer värd än andra. Man kan vara självsäker och ödmjuk på samma gång. Och ödmjukhet vinner du långt på i längden d.s

Comments
Postat av: Kjell igen..

Kikar förbi lite igen. Håller med, man ska inte jämföra sej med andra, däremot kan man alltid jämföra sig mot sig själv om man är intresserad av personlighets utveckling.



Ha en bra helg//KB

2010-09-10 @ 01:50:36
URL: http://thelifeofkjelleberg.bloggplatsen.se

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0