DAILY

Kvinna blir man och man kvinna.

Published by Matilda Claesdotter, 2011-04-14 @ 21:12:03
Jag hoppas allvarligt inte att jag började städa med en gång efter det undre inlägget. Tre timmar?!?! Tre timmar.. och jag är inte ens klar än. Ska moppa golven och diska, buhu diska. Jag gråter. Sen ska jag bära in i stort sett allt textil material som befann sig i lägenheten innan jag började att städa. Gud kan inte du göra så att jag tycker städning är underhållande istället för en ren tortyr?



Jag tänkte förut, ja det har faktiskt uppfunnits. Att vi kan tänka till alltså, och försöka vara smarta. Från år noll skulle jag tro då männskligheten började. Stackars Gud, idag måste han ångra sig. Hur som helst kom jag på att kvinnan och städning faktiskt inte alls hör ihop eller skulle vara en självklarhet som under tidigare decennier. Kvinnan ska ju faktiskt vara vacker och mjuk och skör till ytan och "förgylla männens tillvaro med sin skönhet". Inte gör jag väl det med brutna naglar på varannan finger? Fina händer och naglar hör till en kvinnas vackra yttre tycker jag och mina lyckas alltid gå av under städning eller så skavs den perfekta lacken av. Och då kom jag på ännu en sak att även fast vi lever på 2000-talet är inte mannen och kvinnan jämnställda. Skulle det då inte vara bra att innfinna en dag eller varför inte en vecka då kvinnan "tar mannens roll" också tvärt om? Vi tjänar mer och dom mindre. Dom blir sextrakaserade och vi inte. Dom blir undervärderade och kallade slampa medans vi blir satta på pedistaler och blir kallade "kungar"(drottningar). Vem ringer jag?

C.

Comments
Postat av: Linda

Håller med till fullo. Det är ju fucked som det är alltså.

2011-04-15 @ 09:22:49
URL: http://hemstadning-helsingborg.se

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0