DAILY

Det är lycka

Published by Matilda Claesdotter, 2011-08-31 @ 13:38:49
Det var ingen spontan utgång inatt för er som trodde det. Satt och nerda framför datorn med massa krummelikrum koder. Ändrade designen på bloggen. Efter att ha satt upp höst gardiner här hemma igår så kände jag att bloggen med behövde "höst städas". Minimaltistiskt med min nya favvofärg orange som en snygg detalj.

Många kanske känner höst ångest och blir deppiga. Minns att det var så i skol åldern. Efter att ha haft friheten att stanna uppe sent och göra som man vill och komma tillbaka till tidiga kvällar, tidiga mornar, förlorad sömn i en blå buss och skolans fyrkantiga miljö med doften av vita kritor och blackboard. Men nu känner jag bara lycka över att dem gröna löven börjar skifta i gult och orange. Luften blir svalare, stickade tröjor och kappor på min hud. Samt att varje gång jag går ut och känner doften påminns jag om min älskling, den allra nyaste nyförälskelsen som vi hade. Förra året runt denna tiden.. träffades jag och han. Som ödet liksom. Det är lycka.


Photo: 2010-09-28 - Mysiga filmkvällar som lätt övergick i timtals långa samtal, hela natten. Blir tårögd över när jag tänker på hur lycklig jag är över att det verligen blev jag och han, på riktigt.

Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0