WONDERWALL

Alla vi älskar är vackra också tvärt om

Published by Matilda Claesdotter, 2011-12-29 @ 02:27:00
EN HEMLIGHET!!
-
Det "enda" som krävs för att du ska bli perfekt, är att du själv tycker det-
                                                                     Citerat: Matilda Claesdotter

Nu ska jag vara riktigt ärlig. Satt inne på youtube när det kom upp en smink video som en tjej hade gjort, en ganska så överviktig tjej. Läste kommentarer och det fanns ju många som inte var så snälla. Som ex. du passar inte in, förstå det helt enkelt och massa elaka vanliga ord som sägs till människor som är kraftiga. Och jag kan erkänna att jag också tänkte som så att, varför gör hon en sådan video, det passar sig inte. Men fuck me för det! Spelar väl ingen roll att hon är kraftig och kanske inte har skönheten på utsidan som talar för sig. Hon kan ju vara värsta make up artisten! Vad är det i oss som gör att vi drar oss till sådant som är vackert och lämnar det "fula" utanför våra liv? Kolla på mig jag skulle inte köpa en modetidning som är publicerad av någon halv gammal och som i mina ögon är osnygg.. Varför?? Tror väl inte att det ska finnas något annat lockande där i då. Men varför egentliten? Ingen anning? Behöver ju inte betyda att dem är mindre begåvade för det. Det yttre har ju ingenting med det som rör sig inuti oss. Men det är ju dessa förbannade idealen som förstör oss människor. Som förstör vårt sätt att tänka och acceptera varandra. Ända tills dess att vi ger oss en chans att lära känna varandra. Men hey, någon ska väl alltid vara en hack kyckling och en annan the rockstar. Tycker bara att världen skulle vara bättre med något mellanhand. Ne, alla kanske skulle behöva bli hypnotiserade som jack black i min stora kärlek!

Jag är ingen diva och framför allt ingen bitch som många har fått för sig. Att vara medvetet elak ligger inte i min natur. Hade liksom inte det yttre som liten och man kan väl säga att jag är lite som i sagan om den fula ankungen. Skäller på mig själv och nyper mig i armen när dom förefattade tankarna kommer... 


Titta här till exempel, jag kanske kan tänkas måla, vilket jag absolut inte kan. Och som många tror att bara för att man är snygg så kan man sjunga.. NOT. Hallå eller? Då skulle ju jag sjunga som en gud ;) Skämt å sido!

Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0