DAILY

Ingen kan älska som vi

Published by Matilda Claesdotter, 2011-07-30 @ 00:55:21
Kärlek är så jävla skrämmande. Ibland så skrämmande att vi hoppar över den. För det är bättre än att hela tiden ha vetenskapen om att man kan förlora den. Den kan till och med vara mer skrämmande när den är som bäst, för det är då man har som mest att förlora.
Det vrider sig i magen och världen runt omkring blir vinglig när jag tänker på om jag skulle förlora honom. Hjärtat skulle förbli ett stort svart hål.
Jag backar när människor kommer mig för nära in på livet. Jag förblir kall för att inte vara sårbar. Önskade att jag bara kunde släppa allt, bara vara här och inte 101 steg framför. Vill inte känna rädsla och tomhet när lyckan knackar på dörren. För då öppnar jag inte. Varar något för evigt? Och brukar man inte säga tredje gången gillt?

Önska jag kunde visa, önska jag kunde berätta, men jag kan inte. För det är inte sånn jag är. Inte just nu. Men jag älskar dig, mer än livet, varje dag.
Det är fantastiskt att känna hur mycket du tycker om mig, det är mysigt att pilla i ditt hår, älskar din nacke, gillar när du är så entusiastisk inför att ta ett blodsocker, sötast i världen är du när du "snuttar" eller varje gång jag är bar och du ska ha en kram, älskar hur vi alltid löser allt så snabbt, att jag kan vara mig själv och berätta vad jag känner är guld värt och jag blir stolt över dig när du står ut med mig på mina dåliga dagar.
Allt jag vill säga är att du betyder så mycket för mig och jag älskar dig så mycket som man någonsin kan älska någon.

LOVE, Tildet.
p.s Dina snarkningar hade vi kunnat skippa men kärlek handlar ju om att lära sig att även älska dem dåliga sidorna så jag antar att jag får med dem på köptet ;) d.s

Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0