ANSWER

Kärlek börjar alltid med bråk

Published by Matilda Claesdotter, 2011-11-30 @ 15:36:00
Hur träffades du och din pojkvän egentligen?

Haha ja det har faktiskt en ganska så knasig historia bakom sig. Har vartit bekant med honom sen han var 13 och jag 15, yes har skaffat mig ett lammkött att snaska på! Men på senare tid när båda blivit äldre så blev det att man hamnade på samma fester och träffades ute ibland för han och mitt ex umgicks i samma kompiskrets. Men nu till det mer definitiva. En kväll när jag låg sjuk i halsfluss hemma hos min mamma så ringde mitt ex och hans lillebror om vartannat och bråkade typ. Skitsamma om vad. Mitt ex skulle hur som helst åka in till staden igen då han befann sig på en annan fest och hämta sina hemnycklar som lillebrodern hade samt slå honom, då han var riktigt arg. Orolig blev jag och min mamma och beger sig till den festen som lillebrodern är på, snygg, blek, rufsig i håret och allmänt ofråsch. Festen låg ju bara på andra sidan vägen som tur var. Hann precis in, innan helvetet bröt loss. Och så vidare. Och precis när jag ska gå ut ur huset igen ställer sig min nuvarande pojkvän och frågar om man inte hälsar längre. Var för upprörd och upptagen för att märka att han var där. Gick och krama honom och prata liten stund och gick sen ut utanför huset för och se vad som hände. Stod där ett bra tag och prata efter att bråket upphört. Min pojkvän är där och ställer frågan om varför jag aldrig hör av mig.. svarar med att jag inte har hans nummer vilken han tycker är dålig stil eftersom han har mitt. Så han ringer mig så jag har hans. Lite senare begers sig jag och mamma hemmåt. Skickar ett sms till Tias för och skoja lite som typ löd: Hittade ditt nummer i mitt telefon och tänkte att de var längesedan och dags att höra av sig. Hur är de nu för tiden? :) Och sen sov vi tillsammans den natten och kollade lite på film. Sen hördes vi dagen efter och gick en liten promenad och smsade lite efteråt och sen ebbade de ut lite. Men sen på våran festival här hemma i staden 2 månader senare hörde jag av mig till honom och frågade vad han skulle göra och då visade det sig att vi skulle på samma fest. Pratade mycket på förfesten och sen när vi skulle gå, gick vi tillsammans, sen stannade vi upp och pussades. Fråga mig inte hur det gick till för det minns jag inte men det liksom bara klickade. Stämde överens, var ödet. Sen dess var vi oskiljaktiga, a förutom två veckor. Men det var bara ett stort missförstånd. Älskar min tias och är så glad att det blev vi. Och som dom säger; kärlek börjar alltid med bråk.. glad att mitt ex och lillebror bråkade den där kvällen ♥


Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0