WONDERWALL

Syndafloden kommer tids nog

Published by Matilda Claesdotter, 2011-11-25 @ 14:15:00


Igår tittade jag på förra veckans avsnitt av kalla fakta. Det handlade om Sveriges första självmordsbomare och spann vidare in på Islam och muslimernas syn på vissa saker. Tidigare har jag ansett att religion är något som borde avskaffas och efter detta programmet vill jag bara strypa allt som har med religon att göra. Den gör människor sjuka!! Man tänker att vi alla är människor men fy satan vad vi är olika, det handlar om hur vi uppfostras, hur sunda värderingar våra föräldrar har och samhället runt omkring oss. Det är iallafall sjukt knäppt att vi människor på jorden kan ha så olika värderingar, åsikter, lagar. Men till frågan i detta; hur avskaffar man religonen ? Svar: Det går inte! Lika troligt att det blir world peace och att kriminaliteten försvinner är det som att religonen skulle det. Ne, vad som då skulle behövas är en nystart på jorden. Kanske är närmare än vad vi tror? 2012 here we come!

Man vågar ju egentligen inte tycka så mycket för att  inte senare bli kallad rasist men man kan ju undra om saker och ting hade varit bättre om vi inte hade blandat religonerna så som vi gör? Självklart ska man hjälpa en medmänniska om man kan ,men då tycker jag som liksom många andra att man får anpassa sig efter landet vi bor i. Det skulle jag. Jag skulle vilja för att smälta in bättre. Sen förstår jag att det inte är lätt, dem försöker och bara får skit ifrån oss, om att dem aldrig kommer att passa in hur dem än gör och det är fel. Ser ingen som helst skillnad på hur vi ser utan endast på våra dåliga beteenden som faktiskt inte skulle vara nödvändiga när man kommer till ett land som kan ge en ny chans i livet. För när jag tittade på programmet och dem intervjuar människor ifrån England och dem inte vågar gå på vissa platser för att dem är rädda för muslimer, känns det sjukt fel. Man ska inte behöva vara rädd för sådant som egentligen skulle stått utanför sitt land. Borde inte vara så heller. Utlänningar har ju från början flytt sitt land på grund av sin rädsla för något och borde därför ha förståelse att rädsla är bland det värsta som finns. Vi borde vara fredliga, allesammans, tillsammans...

Make love, not war!

p.s Dem som är så högt troende på sin gud, hur kan dem anse att herdersmord och självbomning skulle vara rätt, acceptabellt inför gud? Vad jag har fått höra står det inget om det i koranen, så vad kommer det ifrån egentligen?

Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0