DAILY

How can we surrvive this

Published by Matilda Claesdotter, 2012-08-15 @ 00:25:58
 
Antidepressiva? För alltid eller för ett tag?
Hur ska man leva med dem och hur ska man leva utan dem? Det finns nog tyvärr inget konkret svar. Men hur ska man någonsin kunna plocka bort det som hjälper en att återbygga det som fattas inom sig? För gör man det finns det ju ingenting längre som håller blockeringarna till glädjeämnet i oss borta. Men för alltid kan betyda att vara glad för en kort stund då biverkningarna kan bli cancer. Men jag väljer endå för alltid en kort stund än att vara ledsen för evigt.
Vill att alla där ute ska veta att man inte är ensam, dumbom eller på något som helst vis sämre än alla andra. Man kan aldrig vara sämre än någon annan, snarare bättre än någon annan(men endast när det kommer till elaka personer).  Ingen är perfekt, allra minst den du tror är det. Ingen är alltid lycklig bara det att du kanske råkade bli lite mer olycklig när du just är det. Ingen är normal och ingen är heller onormal för det finns ingen människa i hela vida värden som kan sätta prägel på vad normal och onormal egentligen är? Och dem allra flesta tycker olika i olika sammanhang och händelser. Jag tycker falska människor är osmakliga medans andra inte bryr sig om det. Något som jag har lärt mig med åren är också att jag aldrig ska låta mig själv skämmas över mig. Om någon annan gör det är det dennes promblem, inte mitt. Samt om någon anna har problem med hur jag är eller ser ut är detta också dennes problem. Jag är den jag är och så länge jag tycker om mig, accepterar jag också alla sidor hos mig. Knäppa, som bra. Och jag har rätt att tycka precis som jag vill, du också. Några tycker att jag är fin och några tycker jag är ful och det är ingen utav dem som har fel. För som sagt gillar vi alla olika. Personlighet som utseende. Och jag tror att de mesta händer av en anledning, hur som helst är det iallafall bra att tänka så. Människor förändras så att du kan lära dig att släppa taget. Saker blir så fel ibland för att du ska veta när det känns sådär rätt. Du kommer tro på lögner så du lär dig att enbart lita till dig själv(och mamma, mamma ljuger aldrig). Och ibland faller bra saker isär så att någonting nytt mycket bättre kan byggas upp igen. Och glöm aldrig, fina, bra och fantastiska människor kan också må dåligt.
Tack för mig.

Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0