WONDERWALL

Not in time

Published by Matilda Claesdotter, 2012-09-05 @ 02:32:00

Tystnaden är oåtkomlig. Inte ens synden har förmågan att komma åt den. Inte ens när den svarta katten nått sitt mål förmår sig dem dansande råttorna att fly borden.
Jag har inte förmågan att kunna förstå dig. Jag är starkare än dig inuti, men på ytan blänker du och jag förblir ett askmoln. Jag är spelpjäsen medans du är tärningen. Du bestämmer vilka steg jag ska ta. Men viljan att övertyga finns kvar så länge du finns. Du är svart jag är vit, du är gul jag blå, så olika men inte oblandbara. Möjlighet till samma kulör består. Vad är det som gör oss så mycket bättre än alla andra? Finns bara ett svar på den frågan. Att stå över ondo. Men ondo är inte bestående utav ett ord. Betydelsen är heller inte den samma för varje individ. Vad som för mig är sant, är för någon annan falskt. Vi skapar murar för att hålla oss själva utanför. När slår vi sönder dem och släpper in oss själva, tillsammans? Som ett, som du och jag, ett vi..

 


Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0